به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن زاگرس، سیدحسین مرتضوی سرپرست راه آهن زاگرس اعلام کرد: بیش از ۵۰ درصد از طول ۱۵کیلومتری این بلاک ، معادل ۷۸۰۰ متر، شامل ۱۵ قوس با شعاعهای مختلف، ۴۵ ترانشه با طول بیش از۶۰۰۰ متر وهمچنین ۲دهانه تونل که به لحاظ زیرساخت نیز از فرسودهترین بلاکهای این محور محسوب میشود به طور کامل و در مدت زمان ۱۰روز کاری بازسازی شد.
مرتضوی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده به یاری پروردگار و همت همکاران پرتلاش اداره کل راه آهن زاگرس، این پروژه حداکثر در مدت زمان ۱۰ روز کاری دیگر به اتمام خواهد رسید.
در پایان سرپرست راه آهن زاگرس از بازسازی حدود ۱۰۲ کیلومتر از ۲۲۲ کیلومتر طول این اداره کل شامل بلاکهای «هفت تپه-شوشتر»، «شوش-هفت تپه»، «اندیمشک-دوکوهه» ، «بالارود-مازو» و «بالارود-گل محک » خبر داد و افزود: جایگزینی ریلهای یوآی سی شصت(UIC۶۰) با ریلهای قدیمی یو سی وسه(U۳۳) در قالب بازسازی بلاکهای باقیمانده این اداره کل باعث افزایش ایمنی، کاهش سوانح احتمالی و بالا رفتن سرعت سیر قطارها شده که با دارا بودن شرایط سخت کوهستانی، وجود شیب و فرازهای تند و تونلهای فراوان و طولانی شبکه ریلی، در برنامه آتی بازسازی این اداره کل قرار دارد.
مرتضوی در رابطه با افتتاح تقاطع غیرهمسطح ایستگاه هفت تپه گفت: در راستای حذف تقاطعهای همسطح وهمچنین بمنظور کاهش سوانح احتمالی و ارتقاء ایمنی، سیر روان وسایل نقلیه و همچنین رفاه حال مردم منطقه، تقاطع غیرهمسطحی درمدت زمان چهارده ماه و با هزینهای بالغ بر۱۲ میلیارد ریال درجنوب ایستگاه هفت تپه احداث و سوم شهریورماه امسال ، مصادف با هفته دولت و با حضور مسئولین منطقهای افتتاح شد.
نظر شما